Wednesday, September 26, 2012

perubahan

banyak benda yg dh berubah sekarang. yes, people change. klu perubahan kearah kebaikkan tu, alhamdulillah la kan. klu kearah kejahatan tu, hmm tktau nk ckp cmna.

aku rindukn zaman dulu. bila birthday kwn2, sambut dengan tepung n telur. skarang tak lagi. skarang dh mula "berparty". dunia akhir zaman, cmni la kot. aku tak ckp yg aku ni baik. aku pn penah terjebak dlu. tp alhamdulillah, dh berubah sikit demi sedikit. thank you awak. thanks for changing my life. jujur ckp, dlu aku tk sembahyang n dlu aku tak pernah nk fikir ttg masa depan. dlm kepala otak aku ni pikir nk enjoy ja. 

skarang aku dh tk mcm tu. alhamdulillah. semoga tuhan kuatkan iman aku. aku takmau jadi mcm dlu dh. aku dh mula sedar n dh mula berfikir ttg masa depan. semua sebab dia. lepas jumpa dia aritu, aku dh janji dgn diri aku yg aku akan sembahyang n berubah. aku pecaya yg dia lah jodoh aku sebab bila aku dgn dia, aku mampu berubah tanpa disuruh oleh dia. tapi banyak pula dugaan yg datang. semoga tuhan kuatkan semangatku. org ckp, semakin dekat kita dgn Allah, semakin banyak dugaan yg datang sebab Allah nk uji kita. aku percaya semua ni hanyalah dugaan. org ckp, klu niat kita baik, insyaallah tuhan akan tolong kn? sebab tu la wlupn skarang ni banyak ja dugaan yg datang, aku tk give up. yes, pernah rasa utk give up. tp aku sayangkn dia, aku sayangkn hubungan kami. i have to be strong. lgpun aku dh janji dgn dia yg aku tkkan give up. cmna pn dugaan yg datang, aku akan kuatkan semangat aku. 

"kadang-kadang ALLAH menjarakkan hubungan kita , kemudian DIA datangkan dugaan , puas kita menangis , mencari dan merindui orang yang kita sayang. rupanya ALLAH nak menghadiahkan kita RINDU yang berpanjangan agar kita tahu erti KESABARAN"

No comments:

Post a Comment