Saturday, February 26, 2011

Saturday, February 26, 2011

arini ada tournament DotA kt sp. kt cc Ntect kt Taman Petani Jaya kot klu tk salah aku. dkt2 gan CS, Sungai Petani. seperti biasa, saya dan rakan2 telah turut serta untuk memeriahkan tournament tersebut. haha.

ini kisah perjalanan kami dari Jitra - Sungai Petani.

pagi tu dlm pkui 7 lebih, suma balik umah. mandi n bersiap. then dlm pkui 8 cmtu depa mai amek aku kt umah. dari situ lah bermulanya perjalanan yg agak "semak pala". haha. mau tk semak pala. dhla tgh dok kalut. ada plak org dok lumba lari kt Aloq Staq. jalan tu spatutnya tk penah jem trok, tiba2 jd jem. lpas tu, smpai kt simpang 4 Hospital Besar Alor Setar, kami belok kiri. kononnya nk msuk highway trus aa. tp situ pn ada halangan jgk. "ada pekho race plakkk", bak kata pait. haha. lpas tu jmpk bas plak dok bt spoil. tp nsib bek pemandu bas tu bijak sb dok blah kanan n kami dok blah kiri. kebetulan plak kt traffic light sblum nk msuk tol tu rosak. kami tgk bas tu celapak, kami tunggu bapak g. haha. semasa dlm keta, kami dok sembang kes video gusti yg botak post pagi td tu. haha. lawak gila kot. dok plan mcm2. nk jampi mcm mat firaun tu buat la, apa la. tk larat gelak. lpas tu suma diam, tiba2 aku teringat ttg tournament DotA yg kami masuk sblum ni kt GGLeet Cafe, Jitra. yeah, game tu kami kalah dgn team "o2, Sungai Petani". kalah pn sebab Wong-hang-buat-BKB-dulu punya tactic. last2 kecundang jua. dpt no3. disebabkn tactic tu la aku gan botak gelak besaq dlm keta. sakit perut gila. sumpah tk tipu. haha. tp tkpa, bnda yg lepas jgn dikenang. sapot pnya sapot pnya.

dh smpai kt Ntech tu, kami pn ddk la kt luaq cc tu smbil menunggu arahan seterusnya. lpas tu Wong p amek borang n kami register. then kami lepak2 dpn tu smbil melawak diantara member2 kami lah kn. tgk2 pait bt semak. burung berak kt baju dia. hahaha. mmg "sey" trok. kes taik burung tu la kami gelak smpai rmai org dok tgk kami. haha. mmg rambo aa kami td. tktau malu pnya. haha. lpas tu wong p cabut undi. kami dpt no12. damn, lama kot nk kna tunggu. organizer bt keja lambat. sebijik mcm Yamadek. tp tkpa la, cmna pn kami tetap sapot. haha. dh tk larat melawak, kami suma dh ketagih Facebook. so kami bercadang untuk p cari cc kt area2 situ sb cc Ntech tu mcm agak tk sesuai ja nk online sb rmai sgt org n sibuk dgn tourney kn. so kami amek tindakan bijak, p online kt cc blakang tu. cc apa tatau la, tk igt nama. cc tu semak sikit, tadak headfon. suma pc guna speaker. paham2 la klu lagu rap bercampur dgn muzik Counter Strike n bercampur dgn lagu2 Super Dance Online. haha. tu takpa lagi. time kami bru masuk cc tu, kami dgq 1 lagu rap ni. awai2 aku tk kisah sgt la sb, yala. aku kn rappers. cewah. haha. setelah beberapa saat "merembang" lagu tu. rupanya lagu rap India. damn! bkn aku nk racist. tp aku tkleh terima. aku gan Man Boroi gelak lg. haha. sakit perut wei, keja gelak ja arini. kt cc tu kami main DotA kt garena. room 46 kot klu tk salah aku. main public paham2 la cmna. mati 2 kali, trus leave. aku dan main 2 game ja. lpas tu aku bt aktiviti biasa aku aa. memancing di Ameba Pigg. haha. syok wei.

ahh, straight to the point la sng. aku sbnrnya nk crita ttg opponent kami ja kt tournament tu. 1st team yg kami lwn, team "rain of the war". damn, time aku tgk nama team tu aku rasa mcm "err, wtf? nama ganas gila" n aku takut kot. wahaha. tk sangka plak nama team bleh mnyebabkn org hilang konsentrasi. tp tkpa, aku sapot pnya. time tu pkui bpa tah, tk igt. kami lwn gan team tu. 1st game aku main Vengeful Spirit. perghh, mmg aku brnasib baik lah. suma Sentry Ward aku mengenai sasaran. haha. ward depa tkleh nk idop lgsung. mmg pro aaa. 1st game kami main gelak2 ja. tobat geng tu bara. haha. 2nd game, awai2 tu kami kna tapao. damn, aku nk gb pn susah. aku dh down gila2 time tu. aku dok sblah pait, aku down, dia pn lg down la. sb aku ni berpengaruh besar dlm menghasut org. wahahah. lpas tu Wong farm diffusal blade, mmg depa kna tapao balik aa. awai2 game tu depa gelak. konon nk langsi kami balik aa sb game 1st tu kami langsi depa. tp nmpknya nasib tak menyebelahi mereka. sorry "rain of the war". HAHAHA.

lpas abeh game tu, kami lepak kt luaq smbil menghisap rokok Mild Seven yg dibeli oleh Botak. yeah, rokok kenduri beb. sapa tkmau. haha. time kami tgh isap rokok tu, kami p la belek jadual tournament tu. damn! kami lwn gan team ICE or BNC sb time tu ICE n BNC tu sedang berentap. ICE tu team no10 dunia kot wei. gila. haha. lpas tu kami p mkn. ops, lupa. time tu ah tat, adek n sorang lg memba ah tat tu aku tktau nama, depa bru smpai. kami ajak depa p lepak minum skali. smbil makan n minum tu, kami layan crita hindustan dlu. pergh, best kot. rmntik trok. haha. lpas abeh mkn, amoi cc tu call Man Boroi. amoi tu ckp kami dh nk kna main. kami pn bergegas la p cc tu. yah, seperti yg dijangkakan, kami lwn gan team ICE. haha. time tu apa yg aku set dlm pala otak aku ialah "kalah dlm tgn, mng itu nasib". HAHAHA. mmg sms ON TABAH la. time tgh draft tu aku agak ketaq la sb sblum2 ni dok main gan ICE tu kt garena ja. kali ni face-to-face kot. yah, seperti yg dijangkakan, kami kna tapao trok. HAHAHA. 1st game, kami kalah 27min. 2nd game, 2xmin, tk igt brapa minit. mmg trok gila. hahaha. oleh sebab itu, kami berhasrat untuk blatih brsungguh2 kerana kami ingin membalas dendam. yeah! wait for us ICE!

lpas ni, apa nk jd pn jd la. tp tiap2 mlm msti kna main DotA -cm mode wlupn 1 game n lepas ni ada tournament HoN plak kt Aloq Staq. kt cc baru Ah Mun. OMG! yeahh, Garena sponsor kot. haha. mmg kami pulun main HoN plak aa lpas ni. tp DotA tetap tak tinggai. DotA n org single mcm kami ni tkleh dipisahkan. haha. kami masih ada masa sebulan untuk practice HoN(banning pick). insyaallah, kami akan berjaya. doakan kami. kami perlukan duit untuk makan besar. haha


*sori, tadak gmbaq. muka kami buruk arini. muka mgantuk. sb tu tk tgkp gmbaq ;)

No comments:

Post a Comment