Thursday, August 19, 2010

hmm

td aku turun bwh, isap rokok. time aku turun tu aku ada nmpk la sorang apek ni. dia dok tgh kutip kotak(sorry, saya tk racist ok?). hm, aku ni jenis bnyk berfikir, tk kira la pikir yg logik or tk logik. tu mmg hobi aku. time aku tgk dia tu, aku rasa sedih n simpati. serious ckp la, aku ni sensitif sket dlm bab2 ni. hm, time aku tgk apek tu, aku tringat kt mak aku. mak aku penat cari duit wlupn dh tua(ayah dh tkda). yaaaaa, dulu mmg aku suka bazirkan duit. tp skarang tak dh. setelah seselai berfikir bnyk bnda, aku sedar ttg kesusahan mak aku. Alhamdulillah, skarang aku dh tk mcm dlu. aku dh bleh berfikir secara matang wlupn tiap2 ari aku dok bt prangai terhegeh2 kt facebook. kn kwn2 kn? haha. skarang aku dh start smayang balik setelah beberapa tahun aku tk smayang, hina kn aku? dulu aku tk prnh pikir ttg arwah ayah aku kt dlm kubur tu, aku ni anak yg tk mgenang jasa kn? bnyk tahun kot aku tk p melawat kubur ayah aku. hmmm. i'm sorry abah =[

mybe klu ayah aku ada lg skng, aku tk mcm ni. mybe aku tk sebodoh ni. dulu aku tk hiraukn ckp mak aku, aku tk takut kt sapa2 pn kt dlm family aku. aku buat bnda ikut kpala aku sendiri ja. dulu aku tk pnh pikir ttg kesusahan yg orglain tanggung. aku asyik pikir nk enjoy n abiskn duit ja. hmmmm, aku ni anak yg tk brguna kn? tk bt jasa pn kt family.

aritu mak aku nangeh2 dpn aku sb duit tadak nk beli makanan. mak aku ckp, nenek aku bg kt mak aku 2ribu. duit 2ribu tu utk duit blanja klu2 nenek aku meninggal nnt, mak aku la ckp cmtu. tp mak aku dh guna duit tu smpai abeh. suma sb aku gan abg aku. sblum2 ni kami mewah sgt gan duit. time mak aku ckp ttg tu kt aku, aku nangeh. aku rasa mcm aku ni tk brguna n tersangatlah pentingkn diri.

skarang aku dh tk mcm dulu, aku dh pndai berjimat(actually skng duit blanja aku dh berkurang so aku tk boleh mewah mcm dulu). tkpa lah, itu suma dugaan yg Allah bg. aku terima dgn seadanya. skng ni bulan puasa n mak aku tk berduit. aku tkmau mntk apa2 pn raya ni. wlupn aku trpksa "cemburu" dgn kwn2 aku yg bnyk beli baju/seluar baru, aku mmpu tumpang gembira jala. mybe nnt klu ada org nk beli gitar aku, aku blehla beli baju baru. seluar? bundle sudahhhhhh :)


ada bnyk lg aku nk tulis, tp tahla. mcm malas ja. haha

No comments:

Post a Comment